Tuotantosektori

”Lajittelupihojen rakentamisesta on kertynyt meille arvokasta kokemusta ja hyvä konsepti kiinnostaa myös muita jätealan toimijoita. ”

– Jukka Saukko, tuotantopäällikkö & Merja Heikkinen, käyttöpäällikkö

Tuotantosektori

– Jukka Saukko,
tuotantopäällikkö & Merja Heikkinen, käyttöpäällikkö

Lajittelupihat kiinnostavat myös Vestian toimialueen ulkopuolella

Hyötyjäteasemien muuttaminen lajittelupihoiksi eteni järjestelmällisesti ja suunnitellusti. Vuoden 2022 aikana käyttöönotettiin neljä uutta lajittelupihaa; Kärsämäelle, Pulkkilaan, Rantsilaan ja Toholammille. Hankkeet kilpailutettiin julkisina hankintoina ja oli mukavaa, että alueemme yritykset pärjäsivät tarjouskilpailuissa.

Lajittelupihojen rakentamisesta on kertynyt meille arvokasta kokemusta ja hyvä konsepti kiinnostaa myös muita jätealan toimijoita. Toivottavasti kiinnostukset realisoituvat toteutuviksi hankkeiksi ja Lajittelupihan kehityskustannuksille saadaan lisää maksajia. Kehitystyö on ollut huikeaa ja näyttää että ”draivi” jatkuu. Tästä kiitos kuuluu koko henkilöstölle.

Myös jätekeskusalueen kehityshankkeita päästiin toteuttamaan. Uuden konehallin rakennustyöt saatiin hyvin vauhtiin loppuvuodesta ja suunnitelmien mukaisesti hanke valmistuu kesällä 2023. Konehalliin valmistuu sosiaalitilat urakoitsijoille, tilat koneille ja laitteille sekä korjaamotilat. Hankkeella on tarkoitus vastata urakoitsijoidemme tilatarpeisiin.

Jukka Saukko

tuotantopäällikkö