Palvelusektori
”Palvelutiimi keskittyy jatkossa kiinteistökohtaisen jätekeräilyn asiakaspalveluun ja sen kehittämiseen, laadukkaasti, edullisesti ja toimintavarmasti.”
– Marjo Kivimäki, palvelupäällikkö

Palvelusektori
”Palvelutiimi keskittyy jatkossa kiinteistökohtaisen jätekeräilyn asiakaspalveluun ja sen kehittämiseen, laadukkaasti, edullisesti ja toimintavarmasti.”
– Marjo Kivimäki, palvelupäällikkö
Uudistusten vuosi asiakaspalvelussa
Alkuvuoden kovat pakkaset aiheuttuviat haasteita jätekuljetuksiin ja lajittelupihatoimintaan, mikä näkyi myös asiakaspalvelussa lisääntyneinä yhteydenottoina. Yhteydenotot nousivat entisestään biojätteen erilliskeräysvelvoitteen laajentuessa koskemaan Ylivieskan taajamaa. Erilliskeräyksen järjestämistä varten asiakkailta kerättiin esitietoja koko alkuvuosi ja heinäkuussa velvoite astui voimaan. Projekti oli varsin onnistunut monitiimillinen ponnistus, koska saimme kerättyä esitiedot lähes 90 prosenttisesti kaikilta keräysvelvoitteen piiriin kuuluvilta.
Alkukesästä toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely lajittelupihoilla. Kysely toteutettiin täysin digitaalisesti ja vastausprosentti ylitti kaikki odotukset. Yleisarvosana lajittelupihoista oli lähemmäs 9 ja vastaajia kaiken kaikkiaan lähes 700 kappaletta. Vastaajista suurin osa koki palveluautomaatin käytön helpoksi ja koki saaneensa apua etäasiakaspalvelusta.
Loppuvuodesta asiakaspalvelun käyttöön otettiin toimintajärjestelmä, joka toi kaikki asiakaspalvelun käyttämät tietojärjestelmät yhdelle työpöydälle. Toimintajärjestelmän avulla palveluneuvojat hallitsevat palvelutapahtumien koko elinkaarta, joten asiakaspalvelulla on aina ajanmukainen tieto asiakkaan palveluhistoriasta. Tämän lisäksi verkkosivuilla otettiin käyttöön chat-palvelu, joka auttaa asiakasta navigoimaan sivuillamme paremmin sekä antaa nopeasti tiedon ajankohtaisista asioista.
Osana isompaa organisaatiomuutosta logistiikka- ja palvelutiimi hajautettiin ja jatkossa nämä tiimit toimivat omana toimintonaan. Palvelutiimi keskittyy jatkossa kiinteistökohtaisen jätekeräilyn asiakaspalveluun ja sen kehittämiseen laadukkaasti, edullisesti ja toimintavarmasti.
Marjo Kivimäki
palvelupäällikkö
Asiakaspalveluun tulleet asiakaskontaktit
Puhelut
Sähköpostit
Palvelemme asiakkaita myös sosiaalisen median kanavissa (Facebook ja Instagram).